Статут НВК


1.     Загальні положення

1.1. Новоселівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Великомихайлівської сільської ради Покровського району Дніпропетровської області (далі Заклад),  створений на підставі рішення Великомихайлівської сільської ради від ____ червня 2017 року № __ «Про припинення районного комунального закладу освіти Новоселівський навчально–виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –дошкільний навчальний заклад Покровської районної ради Дніпропетровської області» шляхом перетворення у Новоселівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Великомихайлівської сільської ради Дніпропетровської області», знаходиться у комунальній власності.

1.2. Юридична  адреса  навчально-виховного комплексу: 
53623,  Дніпропетровська область
Покровський район
с. Новоселівка   
вул. Шкільна, 10
тел. (056 38) 53-6-07

1.3.Заклад є юридичною особою, має печатку, штамп, бланки зі своїм найменуванням, ідентифікаційний номер, реєстраційні рахунки в органах ДКСУ.

1.4.  Засновником Закладу  є  Великомихайлівська сільська рада Покровського району Дніпропетровської області. Засновник здійснює фінансування Закладу, його матеріально-технічне забезпечення, встановлює статус.

1.5. Заклад у своїй діяльності підпорядкований засновнику,  Департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Міністерству освіти і науки України.
1.6. Головною  метою Закладу є  створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, учня, формування гармонійної особистості, збереження та зміцнення її фізичного та психологічного здоров’я; прищеплення юній людині цінностей істинного громадянина України і формування в учнів орієнтації на досягнення життєвого успіху.
1.7. Головним завданням  діяльності навчально-виховного комплексу є:
· забезпечення реалізації права громадян на дошкільну, загальну середню освіту, формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою  громадською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення, а також створення умов для оволодіння системою  наукових знань про природу, людину  і суспільство;
· забезпечення реалізації права громадян на дошкільну, початкову, базову загальну середню освіту на рівні Державних стандартів освіти;
· створення максимально сприятливих умов для духовного, емоційного, фізичного і психічного розвитку, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії;
· підвищення якості навчання на основі наступності всіх ступенів і рівнів навчальної системи, єдності їх завдань та принципів;
· здійснення ранньої профорієнтації і загальної підготовки до вступу у навчальні заклади різних рівнів акредитації;
· виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних  традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів та націй;
· виховання фізично здорового покоління, свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я  інших громадян, як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я  вихованців ;
· забезпечення найкращих наукових традицій української освіти, підвищення її статусу та престижу знань у суспільстві;
· створення оптимальних умов для широкої загальної підготовки та всебічного розвитку здібних та обдарованих учнів, реалізація їх творчих запитів.
1.8. Навчально-виховний комплекс здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України,  Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» Положень про загальноосвітній навчальний заклад, про навчально-виховний комплекс, про дошкільний навчальний заклад, наказів Міністерства освіти і науки України, наказів департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації,  рішень сесій Великомихайлівської сільської ради, розпоряджень Покровської  районної державної адміністрації,  інших нормативно-правових актів, власного статуту.
1.9. Діяльність Закладу будується  на принципах доступності, гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, релігійних і громадських об’єднань, взаємозв’язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, рівності умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку, органічного зв’язку з національною історією, культурою, традиціями, формами освіти, науковості, диференціації змісту і розвиваючого характеру прагматичності, єдності і навчання, гнучкості і наступності, безперервності і поєднання державного, громадського самоврядування.
1.10. Заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положеннями про загальноосвітній навчальний заклад, про навчально-виховний комплекс, про дошкільний навчальний заклад та власним Статутом.
1.11. Заклад  несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за :
· реалізацію головних завдань, визначених Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та «Про загальну середню освіту»,  Положеннями про  загальноосвітній  навчальний заклад, про навчально-виховний комплекс, про дошкільний навчальний заклад;
· дотримання умов, що визначаються за результатами атестації;
· безпечні умови освітньої діяльності;
· дотримання державних стандартів освіти;
· дотримання фінансової дисципліни;
· дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань із міжнародними угодами;
· випускники Закладу одержують документи про освіту встановленого зразка.
1.12. Мовою навчання у Закладі визначена українська мова .
1.13. Заклад  має  право:
· користуватися пільгами, що передбачені державою;
· проходити  в установленому  порядку  державну  акредитацію;
· визначати  форми, методи  і  засоби організації  навчально-виховного процесу  за  погодженням із управлінням освіти, молоді та спорту райдержадміністрації;
· визначати варіативну частину змісту освіти,  розробляти і впроваджувати власні  програми навчальної та методичної роботи з урахуванням державних стандартів;
· визначати контингент учнів;
· запрошувати на роботу спеціалістів, у тому числі і закордонних, на договірних конкретних умовах;
· бути  власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством  України та  власним  Статутом;
· отримувати кошти і матеріальні цінності  від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,  юридичних  і  фізичних осіб;
· залишати  у  своєму  розпорядженні  та  використовувати  надходження від господарської діяльності , спонсорські кошти , батьківську плату;
· здійснювати реконструкцію, поточний і капітальний ремонт на основі договору, підряду чи господарським способом;
· встановлювати форму учнів;
· об’єднувати на підставі спеціальних угод діяльність Закладу  із діяльністю інших підприємств, установ та організацій як в Україні, так і за її межами.
1.14. На основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування здобуття базової загальної освіти в НВК установлюється мережа класів та дошкільних груп відповідно з діючим  Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про  дошкільний  навчальний заклад, Положенням про навчально-виховний комплекс, а також робочим навчальним планом.
1.15. Заклад  створюється у складі:
·        дошкільний навчальний заклад (змішана група дітей) для дітей 3-6 років
·        загальноосвітня школа І ступеня (1-4 класи) для учнів 6-10 років;
·        загальноосвітня школа ІІ ступеня  (5-9 класи) для учнів 11-15 років.
 1.15.1. До дошкільного підрозділу, школи І ступеня та загальноосвітніх класів школи ІІ ступеня зараховуються діти за заявами батьків.
1.15.2. Діти зараховуються в Заклад  незалежно від місця проживання.
1.15.3. Кількість учнів у Закладі встановлюється один раз на рік на початок кожного навчального року та затверджується наказом директора.
1.15.4. Іноземці та особи без громадянства приймаються до Закладу відповідно до законодавства України.
1.15.5. Наповнюваність дошкільних груп, класів і поділ їх на групи при вивченні окремих предметів визначається МОНУ на основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування здобуття загальної середньої освіти.
1.16. У Закладі створюються та функціонують об’єднано: методичні комісії вчителів та інші методичні угрупування, перелік яких визначається на початок навчального року наказом по установі.
1.17. Медичне  обслуговування  дітей  та  відповідні  умови для  його  організації  забезпечуються виконавчим комітетом Великомихайлівської сільської ради і  здійснюється  медичною сестрою.
1.18. Взаємовідносини  Закладу  з  юридичними  і  фізичними  особами  визначаються угодами,  що укладені  між  ними.
1.19. Повне найменування: НОВОСЕЛІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД» ВЕЛИКОМИХАЙЛІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ПОКРОВСЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
Скорочене найменування: НОВОСЕЛІВСЬКИЙ НВК «ЗОШ І-ІІ ст. – ДНЗ».

2.     Організація навчально-виховного процесу

      2.1. Заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного та календарного  планів роботи. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи Закладу, визначаються перспективи його  розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою.
      2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини.
         Робочий навчальний план закладу затверджується виконавчим комітетом Великомихайлівської сільської ради.  До робочого навчального плану  додаються розклад уроків   (щоденний, тижневий) та режим роботи  (щоденний, річний).
      2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники  самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково – методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4. Заклад здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.
2.5. Зарахування учнів і вихованців дошкільної групи Закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії),  медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
 2.6. У Закладі згідно з вимогами чинного законодавства, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу створюється група продовженого дня.
       Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
       2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються закладом  в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом і погоджується  з виконавчим комітетом Великомихайлівської сільської ради.
     Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року .
     Навчальний рік поділяється на 2 семестри, які визначаються Міністерством освіти і науки України.
2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється  (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.9. За погодженням з виконавчим комітетом Великомихайлівської сільської ради з урахуванням місцевих умов, специфіки діяльності Закладу, радою школи щорічно затверджується графік канікул, тривалість яких протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.
2.10. Тривалість уроків у закладі становить :
·        у дошкільній групі   – 25-30 хвилин;
·        у 1 класі – 35 хвилин ;
·        у 2 - 4 класах – 40 хвилин.
·        у 5 – 9 класах – 45 хвилин.
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з виконавчим комітетом Великомихайлівської сільської ради та управлінням Держспоживслужби у Покровському районі.
      Для відпочинку та харчування дітей встановлюється 2 великі перерви  (15 - 20 хвилин). Інші перерви  між уроками – 10 хвилин.
2.11. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується   педагогічною  радою  і затверджується  директором.
         Тижневий режим роботи закладу фіксується у розкладі навчальних занять.
         Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у Закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів дітей та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.12. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.13. У закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів.
         У першому класі дається вербальна оцінка досягнень учнів у навчанні.        
         У документі про освіту (табелі успішності) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну  підсумкову атестацію.
2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класоводами та класними керівниками, головою атестаційної комісії.
2.15. Порядок переведення і випуск учнів закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України .
2.16. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний    ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженим  наказом Міністерства освіти і науки України та зареєстрованим  Міністерством юстиції України.
2.17. Учням, які закінчили певний ступінь закладу, видається відповідний документ про освіту:
·         по закінченні початкової школи – табель успішності;
·         по закінченні основної школи – свідоцтво про базову середню освіту;
2.18. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: Похвальний лист, Похвальна грамота «За особливі успіхи у вивченні окремих предметів», свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою, матеріальне заохочення в межах коштів, передбачених на ці цілі.
2.19.  Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, Похвальних грамот і листів здійснюється Міністерством освіти і науки України, іншими центральними органами виконавчої влади, у підпорядкуванні яких знаходиться Заклад.
2.20. Зміст дошкільної освіти визначається базовим компонентом дошкільної освіти та реалізовується згідно з Державною базовою програмою, навчально-методичними посібниками, затвердженими Міністерством освіти і науки України.
У дошкільній групі загального розвитку визначена українська мова навчання і виховання дітей.
Діяльність дошкільної групи загального розвитку регламентується планом роботи, який складається на начальний рік і оздоровчий період, схвалюється педагогічною радою, затверджується керівником закладу та погоджується з виконавчим комітетом Великомихайлівської сільської ради. План на оздоровчий період додатково погоджується з управлінням Держспоживслужби у Покровському районі.
Навчальний рік у дошкільній групі починається з 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
Дошкільна група відповідно до статутних цілей і завдань може надавати додаткові освітні послуги, які не визначені Державною базовою програмою, лише на основі угоди з батьками або особами, які їх замінюють, та дошкільною групою у межах гранично допустимого навантаження дитини, визначеного Міністерством освіти і науки України разом з Міністерством охорони здоров’я. Відмова батьків або осіб, які їх замінюють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини з дошкільної групи. Платні послуги не можуть надаватися замість або в рамках Державної базової програми.
2.21. Дошкільна група розрахована на 20 місць.
2.22. Порядок комплектування групи визначає Положення про дошкільний навчальний заклад.
2.23. Прийом  дітей до дошкільної групи  здійснюється керівником протягом календарного року на підставі:
·        заяви батьків або осіб, які їх замінюють;
·        медичної довідки про стан здоров’я дитини;
·        довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;
·        свідоцтва про народження.
2.24. Під час прийому дитини до групи керівник зобов’язаний ознайомити батьків або осіб, що їх замінюють, із статутом Закладу, іншими документами, що регламентують його діяльність.
2.25. У Закладі функціонує одна група денного перебування дітей  (до 20 осіб) згідно ст. 14 Закону України «Про дошкільну освіту».
2.26. Група комплектується відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у Закладі з урахуванням побажань батьків або осіб, які їх замінюють.
2.27. За дитиною зберігається місце в Закладі у разі її карантину, хвороби, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період.
2.28.  Відрахування дитини з Закладу може здійснюватись:
·        за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
·        на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у дошкільній групі.
·        у разі несплати  без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом 2 місяців.
    Адміністрація зобов’язана письмово повідомити батьків, або осіб, що їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів. Забороняється безпідставне відрахування дитини з Закладу.
2.29.  Режим роботи дошкільної групи загального розвитку встановлюється його засновником за погодженням з відповідними органами управління освітою та охорони здоров’я.
       Режим роботи дошкільної групи загального розвитку:
·                   заклад має групу з 10 - годинним перебуванням дітей;
·                   5 денний робочий день;
·                   початок та закінчення роботи:  7.00 год.  – 17.00 год.
     2.30.  Заклад здійснює соціально-педагогічний патронат  сім’ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, але не відвідують дошкільний заклад, та надають консультаційну допомогу сім’ї.
    2.31.   Діти, які перебувають у дошкільній групі короткотривалого чи під соціально-педагогічним патронатом, беруться на облік у цьому  Закладі.

3. Учасники навчально-виховного процесу

3.1.          Учасниками навчально-виховного процесу в закладі є:
·          учні;
·          вихованці дошкільної групи;
·          керівники;
·          педагогічні працівники;
·          вихователі;
·          помічники вихователя;
·          батьки або особи, які їх замінюють;
·          представники організацій, фондів, асоціацій, які беруть участь у навчально-виховній роботі;
·          інші працівники.
      Права і обов`язки учнів і вихованців, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.2.          Учні та вихованці  мають право:
·        на вибір позашкільних та  позакласних  занять ( за порадою педагогів, психологів);
·        користуватися навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, побутовою, оздоровчою базами закладу;.
·        на інформацію з усіх галузей знань;
·        брати участь у науково-дослідницькій, експериментальній та інших видах науково-практичної діяльності, культурно-освітніх програмах,  виставках, конкурсах, змаганнях, олімпіадах, конференціях тощо;
·        брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля вихованців;
·        брати участь у добровільних самодіяльних об`єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках за інтересами тощо;
·        на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, від дій адміністрації, педагогічних та інших працівників, які порушують права або принижують їх честь і гідність;
·        на безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
·        користуватися послугами закладів охорони здоров`я, засобами лікування, профілактики захворювань та зміцнення здоров`я;
·        безоплатну дошкільну та шкільну освіту.
3.3.          Учні та вихованці зобов`язані:
·     оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
·     дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку Закладу;
·     бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
·     дотримуватися законодавства, моральних та етичних норм;
·     брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
·     дотримуватися правил особистої гігієни.
3.4.          Педагогічними працівниками Закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров`я яких дозволяє виконувати професійні обов`язки.
3.5.          Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, законами України “Про загальну середню освіту”, «Про дошкільну освіту» та іншими законодавчими актами.
3.6.          Педагогічні працівники Закладу  мають право на:
·     захист професійної честі, гідності;
·     самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, нешкідливих для здоров`я учнів та вихованців, участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
·     проведення в установленому порядку науково-дослідницької, експериментальної, пошукової роботи;
·     виявлення педагогічної ініціативи;
·     позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
·     участь у роботі органів громадського самоврядування Закладу;
·     підвищення кваліфікації, перепідготовку;
·     отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років у порядку, визначеному законодавством України;
·     на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;
·     одержання компенсації при втраті роботи у зв`язку зі змінами в організації роботи закладу  в межах, передбачених діючим законодавством;
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов`язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
3.7.          Педагогічні працівники Закладу  зобов`язані:
·        сприяти зростанню іміджу закладу;
·        утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі настановленням і особистим прикладом;
·         виховувати в учнів та вихованців повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
·        сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров`я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
·        забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні  державних вимог;
·        готувати дітей до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
·        дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів та вихованців;
·        захищати учнів та вихованців від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, інших шкідливих звичок;
·        постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру, виконувати Статут закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
·        виконувати накази і розпорядження директора Закладу, органів управління освітою;
·        брати участь у роботі педагогічної ради.
3.8.          У Закладі обов`язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на пть років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.9.          Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов`язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
3.10.     Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
·        обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
·        звертатись до органів управління освітою, директора закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання та виховання дітей;
·        брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-            виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;
·        на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування Закладу та у відповідних державних,  судових органах.
3.11.     Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов`язані:
·     забезпечувати умови для здобуття дитиною дошкільної та  повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
·     постійно дбати про фізичне здоров`я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
·     поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім`ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
·     виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини;
·     регулярно відвідувати батьківські збори.
3.12.     У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють обов`язків, передбачених законодавством, Заклад може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
3.13.     Представники громадськості мають право:
·     обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в Закладі;
·     керувати учнівськими об`єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;
·     сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансового забезпечення Закладу;
·     проводити консультації для педагогічних працівників;
·     брати участь в організації навчально-виховного процесу.
3.14.     Представники громадськості зобов`язані:
·     дотримуватися Статуту Закладу, виконувати накази та розпорядження директора , рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів та вихованців від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо;
·     дотримуватись норм етики та моралі.

IV. Управління Закладом
4.1.     Координація діяльності Закладу здійснюється Великомихайлівською сільською радою. Безпосереднє керівництво закладом здійснює його  директор.
Призначення керівника загальноосвітнього закладу здійснюється Великомихайлівською сільською радою відповідно до Порядку призначення на посаду керівників комунальних закладів освіти, що належать до спільної власності територіальної громади сіл Великомихайлівської сільської ради.
Керівником навчального закладу може бути особа, яка є громадянином України,вільно володіє державною мовою та має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше трьох років, високі моральні якості та стан здоров`я, що дозволяє виконувати професійні обов`язки .
4.2. Директор закладу:
·     здійснює керівництво трудовим колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
·     організовує навчально-виховний процес;
·     забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів та вихованців;
·     відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
·     створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
·     забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних  та протипожежних норм, техніки безпеки;
·     підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідницько-експериментальної роботи педагогів;
·     забезпечує права учнів та вихованців на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
·     призначає класоводів, класних керівників та вихователів, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями та навчально-дослідницькими ділянками;
·     контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів та вихованців;
·     здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов`язкових  медичних оглядів  і несе за це відповідальність;
·     розпоряджається в установленому порядку  майном і коштами Закладу;
·     видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
·     затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов`язки працівників Закладу;
·     створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
·     несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими органами держаної виконавчої влади тощо;
·     щороку звітує про свою роботу на загальних зборах  колективу;
·     вносить зміни до посадових обов’язків заступника директора з навчально-виховної роботи: покладає на нього відповідальність за організацію навчально-виховного процесу в дошкільній групі загального розвитку.
    4.3. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі     законодавства  директором Закладу, затверджується виконавчим комітетом Великомихайлівської сільської ради, погоджується з управлінням Держспоживслужби у Покровському районі.          
       Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.  
        Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
4.4.      У закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган –      педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор Закладу.
4.5.       Педагогічна рада розглядає питання:
·        удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи Закладу;
·        переведення учнів до наступних класів і їх випуску, нагородження за досягнення у навчанні;
·        підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
·        морального та матеріального заохочення учнів та працівників Закладу.
4.6.     Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб    навчально-виховного комплексу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше 4 разів на рік. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.
4.7.      Вищим органом громадського самоврядування закладу є загальні  збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
     Загальні збори  правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини трудового колективу. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх.
      Право скликати збори  мають голова ради Закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу, засновник.
   Загальні збори :
·        обирають раду Закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
·        заслуховують звіт директора і голови ради Закладу;
·        розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності Закладу;
·        затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу,  розглядають інші найважливіші напрями діяльності Закладу;
·        приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
4.8.          При Закладі за рішенням загальних зборів  створюється і діє піклувальна рада.  Метою діяльності  піклувальної ради є створення умов доступності дошкільної та повної загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
4.9.          Основними завданнями піклувальної ради є:
·        сприяння виконанню законодавства України щодо обов`язковості повної загальної середньої освіти;
·        співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у Закладі;
·        зміцнення навчально-виробничої, матеріально-технічної, спортивної, оздоровчої бази Закладу;
·        організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
·        запобігання дитячій бездоглядності;
·        сприяння працевлаштуванню випускників школи;
·        стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;
·        всебічне зміцнення зв`язків між родинами дітей та Закладом.
4.10.      Піклувальна рада формується у складі 7 осіб з представників місцевих органів виконавчої влади та самоврядування, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.
         Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах закладу шляхом голосування простою більшістю голосів. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах. Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди директора Закладу. У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває,  на загальних зборах  на його місце обирається інша особа.
4.11.      Піклувальна рада діє на засадах:
·        пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
·        дотримання вимог законодавства України;
·        самоврядування;  
·        колегіальності ухвалення рішень;
·        добровільності і рівноправності членства;
·        гласності.
4.12.     Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
Засідання піклувальної ради є правочинні, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів. Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в семиденний термін доводяться до відома колективу Закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.
4.13.      Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
    Голова піклувальної ради:
·        скликає і координує роботу піклувальної ради;
·        готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
·        визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
·        представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань віднесених до її повноважень.
     Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
4.14.      Піклувальна рада має право:
·        вносити на розгляд органів виконавчої влади, директора Закладу, загальних зборів колективу пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, оздоровчої бази Закладу;
·        залучати додаткові джерела фінансування Закладу;
·        вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази Закладу;
·        стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;
·        брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи Закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
·        створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.
4.15.     У закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

V. Матеріально – технічна база
5.1.          Матеріально – технічна база Закладу включає будівлі, споруди, землю, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі Закладу.
5.2.          Майно закладу є спільною власністю територіальної громади Великомихайлівської сільської ради і перебуває  в оперативному управлінні Закладу відповідно до чинного законодавства,  Статуту Закладу та укладених ним угод. Джерелами придбання та утримання майна є затверджені бюджетні асигнування, надходження від благодійних фондів, благодійних внесків, кошти від здачі в оренду приміщень та обладнання.
Оренда майна Закладу здійснюється тільки за рішенням сільської ради. Кошти від здачі в оренду будівель або їх частини використовуються відповідно до чинного законодавства.
5.3.          Заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
5.4.          Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством України. Збитки, завдані Закладу в наслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами,  відшкодовуються згідно чинного законодавства.
5.5.          Для забезпечення навчально-виховного процесу база Закладу складається із навчальних класів та кабінетів, групової, спальної та спортивної кімнат для дошкільників, спортивної зали та майданчика, їдальні, майстерні, бібліотеки, комп’ютерного кабінету, актової зали.

VI. Фінансово – господарська діяльність
6.1.          Заклад є бюджетною неприбутковою організацією.
6.2.          Фінансування Закладу здійснюється з сільського бюджету Великомихайлівської сільської ради відповідно до встановленого законодавством порядку. Головним розпорядником бюджетних коштів є виконавчий комітет Великомихайлівської сільської ради.
6.3.          Фінансово-господарська діяльність Закладу здійснюється на основі його кошторису і ведеться самостійно.
6.4.           Джерелами формування кошторису Закладу є:
-       кошти відповідного бюджету  у розмірі,   передбаченому   нормативами   фінансування  загальної  середньої освіти   для  забезпечення  навчального  процесу  в  обсязі Державного стандарту загальної середньої освіти;
-         кошти місцевого бюджету в межах кошторисних призначень на мережу освітніх закладів сільської ради;
-         кошти фізичних, юридичних осіб;
-         кошти, отримані за надання платних послуг;
-         доходи від реалізації продукції навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
-         інші джерела власних надходжень бюджетних установ;
-         інші кошти, не заборонені законодавством України.
6.5.          Ведення бухгалтерського обліку здійснюється самостійно. Бухгалтер навчального закладу, відповідно до штатного розпису навчального закладу  призначається і звільняється директором навчального закладу за погодженням із виконавчим комітетом Великомихайлівської сільської ради. Бухгалтер має право другого підпису на фінансових документах.
6.6.          Заклад має право з дозволу сільської ради на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи на підставі заключних договорів, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов закладу.
6.7.          Порядок діловодства і бухгалтерського обліку у Закладі  визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований навчальний заклад.
6.8.          Звітність про діяльність Закладу встановлюється відповідно до чинного законодавства.
6.9.          Доходи закладу у вигляді коштів, матеріальних цінностей та нематеріальних активів, одержаних закладом від здійснення або на здійснення діяльності, передбаченої цим статутом, звільняються від оподаткування.

VII. Міжнародне співробітництво
7.1.          Заклад має право:
·        відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об`єднаннями інших країн;
·        проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів.
·        встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

VIII. Контроль за діяльністю закладу
8.1.          Державний контроль за діяльністю Закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
8.2.          Контроль за діяльністю Закладу здійснюють Міністерство освіти і науки України, Департамент освіти  облдержадміністрації. Основною формою державного контролю за діяльністю закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на 10 років у порядку, встановленому  Міністерством освіти і науки України.
8.3.          У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) закладу з питань, пов`язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст , види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1 – 2 разів на рік.
8.4.          Перевірки з питань, не пов`язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його Засновником відповідно до законодавства.


IX. Реорганізація або ліквідація закладу
9.1.          Рішення про реорганізацію або ліквідацію Закладу приймає Великомихайлівська сільська рада.
Реорганізація закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією,  призначеною засновником, а у випадку ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Закладом.
9.2.          Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його органу управління майном – Великомихайлівській сільській  раді .
9.3.          У випадку реорганізації права та зобов`язання Закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.
9.4.          Ліквідація або реорганізація Закладу здійснюється згідно з чинним законодавством.
9.5.          При ліквідації чи реорганізації Закладу учням та вихованцям надається можливість здобувати освіту відповідно до чинного законодавства.
9.6.          При реорганізації чи ліквідації Закладу працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю України.
  
Х. Статут закладу
10.1. Статут закладу, зміни і доповнення до нього підлягають:
- затвердженню на пленарному засіданні Великомихайлівської сільської  ради;
- державній реєстрації.
  
Прикінцеві положення

1.     Військовий облік та мобілізаційні заходи здійснюються відповідно до чинного законодавства України.
2.     Директор Закладу є начальником цивільної оборони об`єкту  і організовує його роботу відповідно до Закону України “Про цивільну оборону”, рішень уряду і місцевих органів влади.
3.     Заклад виконує вимоги і здійснює заходи, передбачені чинним законодавством України про пожежну безпеку.